אחריות הורית בגירושין

אחריות הורית בגירושין

אחד הדברים הכי חשובים בגישור בין בני זוג בהליך גירושין זה לקבע הסכמות בין הצדדים שהטראומה שהילדים עוברים במהלך הגירושין הקשים גם כך, יהיו ככל הניתן קטנות ואת הגל הקשה לנסות להעביר לילדים ע”י זה שמראים ששיתוף הפעולה בין ההורים נותר כפי שהיה טרם הגירושין. הדבר חשוב מאוד אם רוצים לשמור על בריאותם הנפשית של הילדים ובכדי למנוע מניפולציות על הורה אחד או על שניהם (“אבא הסכים למה את לא?…”)

מצרף לכם דוג’ לסעיפים בהסכם גירושין אשר שומרים על מעורבות מלאה.

אפוטרופסות ומשמורת

  1. שני ההורים הינם האפוטרופסים הטבעיים של הקטינים לפי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ”ב -1962. הצדדים ישתפו פעולה ויתייעצו בכל עניין בעל חשיבות הנוגע לבריאותם, לחינוכם ולעתידם של הילדים ויפעלו בתיאום מלא ובהבנה הדדית תוך שמירת כבוד הדדי, על מנת להבטיח שכל החלטה עקרונית בנוגע לילדים תתקבל במשותף לטובתם ולרווחתם של הילדים.
  2. הצדדים מתחייבים לפעול לשם קיום קשר תקין בין הילדים לשני ההורים תוך הקפדה על כיבוד שני ההורים ומשפחותיהם. שני הצדדים מסכימים ומתחייבים לעודד ולתמוך בקשר בלתי אמצעי בין כל אחד מהם לבין הילדים מתוך הבנה כי הדבר נחוץ לטובתם ולבריאותם הנפשית של הילדים, ולשתף פעולה ביניהם בכל הנוגע לילדים, מתוך התחשבות הדדית וכדי ליצור ביניהם תקשורת ואווירה טובה, והכל לטובת הילדים.
  3. בני הזוג מסכימים כי המשמורת העיקרית על הקטינים תהיה בידי האם. מוסכם ומוצהר על ידי בני הזוג כי החלטות עקרוניות ביחס לקטינים הנוגעות לחינוך (לרבות בחירת חוגים) ולרפואה יתקבלו אך ורק במשותף, למעט החלטות רפואיות במקרים דחופים, אשר יתקבלו ע”י ההורה עמו נמצאים הקטינים באותה עת, במידה ולא ניתן יהיה לקבל החלטה משותפת בשל דחיפות העניין.
  4. בהעדר הסכמה בין ההורים, יפנו ההורים לגורם מקצועי טיפולי מהתחום הרלוונטי, אשר יהא מוסכם על שניהם ואשר חוות-דעתו תכריע בפתרון המחלוקת. בענייני בריאות – הרופא המטפל, או רופא מומחה רלוונטי ובענייני חינוך – פסיכולוג/ית מומחה/ית לילדים, מחנכת, או יועצת במסגרות החינוכיות בהן ישהו הקטינים, או כל גורם צד שלישי שיוסכם על ידי שני בני הזוג.
  5. החלטות שאינן עקרוניות, כגון החלטות הנוגעות לסדר היום של הקטינים ביום מסוים יתקבלו על ידי ההורה עמו נמצאים הקטינים באותה עת.
  6. כל אחד מההורים יהיה מכותב ברשימת הקשר של המסגרות החינוכיות בהן יתחנכו הקטינים ויהא זכאי לקבל ישירות מהמסגרות החינוכיות כל מידע הנוגע לקטינים וכן לפעילויות הלימודיות והחברתיות המתקיימות במסגרת החינוכית. האב זכאי להוציא כרטיס מגנטי שני בקופ”ח עבור הקטינים. ההורים יידעו זה את זו בכל ענין מהותי הקשור בקטינים לרבות בנושאי בריאותם וחינוכם, ובמידע המתקבל מכל גורם שהוא בקשר לקטינים.

הכותב הינו עו”ד מגשר ובורר ומתמחה בגישורי משפחה לקראת חתימה על הסכמי גירושין או הסכמי שלום בית לחילופין גירושין וכן בהסכמים בין ידועים בציבור והסכמי ממון.

דילוג לתוכן