איך לנסח מכתב התפטרות

איך לנסח מכתב התפטרות

תוכן עניינים

למה חשוב לכתוב מכתב פיטורין? מדוע אי-אפשר לעשות זאת בעל-פה ולמה יש משמעות לניסוח. הגשת מכתב על סיום עבודה הוא מחויב על-פי החוק. כמו שמעסיק מחויב בכתיבת מכתב פיטורין, כך גם על העובד להודיע מראש על התפטרותו. ההודעה צריכה להינתן בכתב, עם ציון התאריך של כתיבת המכתב והודעה על תאריך העזיבה. על ניסוח מכתב פיטורין אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

מהו מכתב התפטרות

התפטרות זו הצהרה מטעם העובד למעסיק שהוא עומד לעזוב את עבודתו. איום לעזוב או הודעה על חיפוש עבודה אחרת, אינם נחשבים להודעה רשמית על התפטרות. בהתאם לחוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות, יש לציין במכתב רשמי את מועד העזיבה. מרגע הגשת המכתב ועד למועד העזיבה העובד ימשיך לעבוד וזו תהיה תקופת “ההודעה המוקדמת”.

על-פי החוק, מועד ההודעה תלוי במשך ההעסקה של העובד המבקש לעזוב. במהלך חצי השנה הראשונה הוא מחויב לתת את ההודעה שישה ימים לפני עזיבתו. כלומר, שישה ימים לכל חודש עבודה. מהחודש השביעי ועד סיום השנה הראשונה יש לדווח שישה ימים מראש ועוד שניים וחצי לכל חודש. לאחר עבודה של שנה, יש להגיש את ההודעה חודש מראש.

במכתב התפטרות אין צורך לציין את סיבת ההתפטרות, אך חובה להגישו בזמן על-מנת שלמעסיק יהיה זמן להיערך, למצוא מחליף או פתרון אחר. סעיף 7(ב) לחוק הודעה מוקדמת קובע כי עובד המפסיק את עבודתו מבלי ליידע את מעסיקו על כך בזמן, יהיה חייב לשלם למעסיק פיצוי בגובה המשכורת בעת התקופה לגביה לא ניתנה הודעה מוקדמת על ההתפטרות.

עם זאת, סעיף 10(1) לחוק הודעה מוקדמת קובע כי תשלום הפיצויים לא יחול על עובד שהפסיק את עבודתו ולא הודיע על כך עקב נסיבות מיוחדות ואף לא הגיע לעבוד בתקופה של לפני ההתפטרות בשל אותן נסיבות.

דוגמה לניסוח מכתב התפטרות

מתחילים עם תאריך, נמען ונדון. בתוך המכתב עצמו יצוין תאריך העזיבה. תאריך כתיבת המכתב צריך להתאים לתקופה בינו לבין תאריך העזיבה. הנמען הוא לרוב המנהל הישיר או מנהל משאבי אנוש. אפשר גם להסתפק בכתיבת שם החברה. בנדון חייבים לציין במפורש שזו הודעה על התפטרות.

יש מקרים בהם חייבים לציין את סיבת העזיבה כדי לקבל את פיצויי הפיטורין. לדוגמא, הגעה לגיל פרישה, טיפול בילד, הרעה בתנאים, מעבר למקום מגורים מרוחק, מצב בריאותי, חילופי מעסיקים, גיוס לצבא. בכל מקרה, התנאי לקבלת פיצויים בנסיבות הללו הוא השלמה של שנת עבודה.

המכתב צריך להיות רשמי וענייני. לא “לסגור” חשבונות ולא להאריך בדברים. לאחר הנדון אפשר להתחיל בכמה מילות תודה. לדוגמא: “בראשית דברי ברצוני להודות על ההזדמנות שניתנה לי לעבוד בחברת..”. בשורה הבאה יהיה המשפט “הריני להודיע על סיום עבודתי בחברת..”. ואז נקיבת התאריך, “היום האחרון לעבודתי יהיה בתאריך..”. המשפט הבא יהיה לגבי הזכויות, “אבקש להסדיר את זכויותיי המגיעות לי לפי חוזה העבודה שלי ועפ”י החוק“. לבסוף, אפשר לבקש מכתב המלצה, “אשמח לקבל מכתב המלצה על עבודתי וביצוע משימותיי לאורך השנים בהן עבדתי בחברה”. ואז סיום, “בברכה”, שם העובד ותעודת הזהות.

דוגמה למכתב התפטרות

נקודות שחשוב לשים אליהן לב

יש לתת עותק מהמכתב למעסיק ולשמור את המקור. לתעד את ביצוע המסירה ותאריך המסירה. כדאי גם לשלוח צילום של המכתב המקורי לווטסאפ ולצלם את המסך. כל זאת כדי שהמעסיק לא יטען כי לא קיבל את המכתב. כמובן שיש גם לצרף מסמכים ואסמכתאות שונות לסיבת ההתפטרות. למשל אישורים רפואיים.

דילוג לתוכן