יציאה משותפות עסקית

יציאה משותפות עסקית נקרא גם הסכם פירוק שותפות. למעשה, ניתן לראות כי תהליך של יציאה משותפות עסקית יכול לנבוע בעקבות מספר רחב של סיבות שונות. אחת הסיבות המרכזיות לתהליך יציאה משותפות עסקית היא כאשר השותפות לא צלחה, או במילים אחרות, כשלה בפעילותה העסקית. בדרך כלל מצב כזה גורר חובות ואי הסכמות בין השותפים, ובמקרים מסוימים אך סכסוכים. תפקידו של עורך דין מקצועי אשר מתמחה בתחום הוא לייעץ וללוות את השותפים בתהליך של יציאה משותפות עסקית באופן הטוב, היעיל והקצר ביותר, תוך מינימום נזקים וטרחה.

 

כאמור, מצבים של פירוק שותפות אינם פשוטים, כאשר שותפים רבים יכולים למצוא את עצמם במצבים לא נעימים ואף רגשיים. לעיתים, תהליך זה יכול להימשך על פרק זמן ארוך במיוחד, ולגרום להוצאות והפסדים רבים. לכן, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה, אשר מתמחה בתחום, ויכול להפוך את התהליך כולו לאפקטיבי ונעים יותר, כזה שישאיר את השותפים מרוצים בחלקם. 

יציאה מחברה

יציאה מחברה הינו תהליך ארוך ומורכב, ובכלל, סיטואציה אשר מחייבת עזרה מצידו של עורך דין אשר מתמחה בתחום דיני חברות ומסחר. עורך דין מקצועי, אמין ובעל ניסיון, יוכל לעזור לשני הצדדים להפוך את התהליך לנכון וקצר יותר, לגבש הסכם פירוק נכון והוגן עבור שני הצדדים, על ידי מציאת דרך לענות על האינטרסים של השותפים. 

שמעון צור משרד עורכי דין וגישור הינו משרד עורכי דין בעלת ניסיון רב שנים אשר נוסד בשנת 2001 ומשרת לקוחות עסקיים, פרטיים, חברות וארגונים מכל רחבי הארץ. ייחודיות המשרד הינה בקשר הצמוד והאישי מול כל לקוח אשר בונה את האמון ומאופיין בתמיכה מלאה לאורך כל שלבי התהליך המשפטי. כיום, המשרד גאה להיות מוביל בתחומו ולהעניק לכל לקוח את השירות האדיב והמקצועי ביותר, ללא פשרות. 

 

הקמת שותפות עסקית

הקמת שותפות עסקית הינו למעשה תהליך אשר מוגדר בחוק, כאשר כל הקמת עסק באופן שעומד בקריטריונים אשר נקבעו בראש, הינה למעשה הקמת שותפות עסקית, בין אם רשמתם אותה ככזאת, או לא. על פי חוק, הקמת שותפות עסקית הינה למעשה התאגדות של 2 גורמים או יותר, לצורך של הקמת עסק. במידת ואכן החלטתם על הקמת שותפות עסקית, חשוב כי תדעו כיצד להקים אותה, לנהל אותה ואת הרווחים באופן נכון ומקצועי.

 כמו כן, הקמת שותפות עסקית באה לידי ביטוי בשתי אפשרויות שונות:

 

  1. שותפות כללית: כאן מדובר על שותפות אשר כל הצדדים בה אחראים לכל חובות השותפות, למשל כמו במקרה של הקמת עסק מספר חברים, כל אחד מהחברים אחראי על תפקודו של העסק במידה שווה. 
  2. שותפות מוגבלת: כאן למעשה מדובר על שותפות בה האחריות מוגבלת בהתאם לסכום ההשקעה של השותפים. המשמעות של כך היא כי במידה והשותפות תקלע למצב של תביעות או חובות, האחריות של השותף המוגבל תהיה מוגבלת אף היא. 

כאמור, הקמת שותפות הינו הליך אשר כרוך במרכיב רגולטורי אשר כולל רישום אצל רשם השותפויות. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון כי לפני הרישום עצמו, על השותפים לגבש באופן בהיר ומדויק את תהליך ההקמה, תנאי השותפות, חלוקת רווחים, חלוקת אחריות ועוד. מדובר על אלמנטים חשובים ומהותיים אשר ללא ידע מקצועי וניסיון בתחום יכולים להפוך להיות מורכבים ומסורבלים. כאן בדיוק נכנס לתמונה תפקידו של עורך דין אשר מתמחה בהקמת שותפות. 

שמעון צור משרד עורכי דין וגישור הינו משרד עורכי דין בעלת ניסיון רב שנים אשר נוסד בשנת 2001 ומשרת לקוחות עסקיים, פרטיים, חברות וארגונים מכל רחבי הארץ. ייחודיות המשרד הינה בקשר הצמוד והאישי מול כל לקוח אשר בונה את האמון ומאופיין בתמיכה מלאה לאורך כל שלבי התהליך המשפטי. 

לקבלת פרטים נוספים על הליווי המשפטי של משרד עורכי דין שמעון צור

התקשרו עכשיו

דילוג לתוכן